Van Ceremonie naar Ceremonie - Reisverslag uit Kang-neung, Zuid-Korea van Roy Roel - WaarBenJij.nu Van Ceremonie naar Ceremonie - Reisverslag uit Kang-neung, Zuid-Korea van Roy Roel - WaarBenJij.nu

Van Ceremonie naar Ceremonie

Blijf op de hoogte en volg Roy

12 Februari 2018 | Zuid-Korea, Kang-neung

Om te beginnen hebben wij niks gemerkt van de aardbeving van afgelopen weekend. Deze was tot in Seoul te voelen, maar in ons district dus ogenschijnlijk niet. Het kan trouwens ook zijn dat we te moe waren en dus lekker in ons bedje lagen te maffen.

Het is best koud hier. Momenteel maken wij hier de koudste dagen mee tijdens ons verblijf in Zuid-Korea. In Seoul was het al frisjes daarom stond een museumbezoek op de planning. Vandaag waren wij ook aanwezig bij de medailleceremonie van Sven Kramer op Medal Plaza in PyeongChang. Daar was het pas echt koud. Gevoelstemperatuur -15 graden, dus met thermo-ondergoed op pad. Een rondje filmen en je blote hand was bevroren, want probeer maar eens een camcorder te bedienen met handschoenen aan. Roel zijn waterflesje had ook al last van ijsvormng, maar de ceremonie was zeer indrukwekkend.

Over het museumbezoek gesproken. Dat ging niet door, want toen we het metrostation binnen gingen kwamen we op het lumineuze idee om even te kijken of het museum open was. Dit bleek niet het geval, dus wat ga je dan doen met dit koude weer.....juist, een prachtig paleis bezoeken in de buitenlucht met een 'Changing of the Guards Ceremony' op een grote open binnenplaats. Het was wel bijzonder om dit mee te maken.

De spanning in de 1500m wedstrijd zorgde voor zeer warme gevoelens bij alle Nederlanders op de tribune. Wat een ontlading in de hal toen Takagi over de finish kwam. We hebben en passant nog even de ouders van Marrit Leenstra gefeliciteerd, want eindelijk heeft ze die individuele medaille op de Olympische Spelen na al die vierde plaatsen.

Wij zijn blijkaar ook door velen van jullie gespot op TV!
Bedankt voor alle reacties, foto's en filmpjes van dit memorabele moment bij een memorabele wedstrijd voor Ireen Wüst.

Wij zullen snel weer wat nieuwe foto's toevoegen!!

• 12 Februari 2018 - 18:26

Brigitte:

Top wat jullie meemaken ,extra leuk als het zo goed gaat met TEAM NL!!!!!

• 13 Februari 2018 - 07:17

Marion.:

Geweldig om dit van zo dichtbij mee te maken!!!!! Geniet ervan!!!! Een fijne mooie onvergetelijke verjaardag gewenst vandaag Roel!

• 13 Februari 2018 - 14:40

Marion Van Mensvoort:

Hoi hoi,

Zojuist de wedstrijd 1500 M heren gezien, wij hier op tv. Jullie waarschijnlijk daar !
    Geniet ervan ! Veel groetjes
    Roel Gefeliciteerd met je verjaardag