Bijzonder - Reisverslag uit Kang-neung, Zuid-Korea van Roy Roel - WaarBenJij.nu Bijzonder - Reisverslag uit Kang-neung, Zuid-Korea van Roy Roel - WaarBenJij.nu

Bijzonder

Blijf op de hoogte en volg Roy

13 Februari 2018 | Zuid-Korea, Kang-neung

We hebben gisteren bij ons paleisbezoek een combinatieticket gekocht voor de vijf grootste en belangrijkste paleizen van Seoul. Vandaag hebben we Deoksugung bezocht. De andere drie paleizen staan vrijdag op het programma.

Wat wel bijzonder is bij deze paleizen is dat ze volledig omringd zijn door enorme hoge gebouwen en enorm brede wegen. Als je uit de metro omhoog komt is het altijd een verrassing wat je gaat zien, maar de wolkenkrabbers en metershoge kantoorgebouwen zie je overal.

Na ons tweede paleisbezoek hebben we Seoul Plaza bekeken. Dit plein is een centraal plein in deze metropool en hier worden veel festivals gehouden. Momenteel ligt er een grote ijsbaan ter promotie van de Olympische Winterspelen. Wij dachten de City Hall even te bekijken om uitzicht te hebben over Seoul Plaza, maar de ingang is in het Koreaans niet altijd eenvoudig te vinden. We belandden dan ook bijna bij een soort Culturele Manifestatie in wat leek op een activiteitencentrum.

Uiteindelijk zijn we doorgelopen naar Chunggye-cheon. Een beek dwars door de stad. Ze hebben dit gerestaureerd en in de lente en zomer is het mooi aangekleed en versierd en in de avond mooi verlicht. Vandaag oogde het kaal.

Geluncht hebben we bij een soort op Parijs gebaseerd patisseriezaakje met een broodje en warme chocolademelk. Daarna nog even doorgelopen naar een boeddhistische tempel en om de tijd verder te vullen wilden we richting een winkelcentrum om te kijken voor souvenirs. Waar we toen belandden was echt ongekend. Toen we bovengronds kwamen zagen we alleen maar kleine winkeltjes met gereedschap en klusmaterialen. Straten vol met tientallen winkeltjes die soms van alles verkopen, andere winkeltjes verkochten alleen wieltjes en bij weer andere winkeltjes hingen de boormachines aan de gevel.

Souvenirs kopen is dus nog niet gelukt. We zijn wel tot de conclusie gekomen dat alles per district of wijk is verdeeld. Ons hotel bevind zich dan dus in een soort van fototoestellenwijk.

Voor de vierde dag op rij hebben we eind van middag de overstap naar Gangneung gemaakt. Voor de vierde afstand op rij hebben we een Nederlander goud zien winnen. Het was een fantastische wedstrijd met een fantastische winnaar in de persoon van Kjeld Nuis. Het thuispubliek raakte in extase doordat hun Koreaanse held de bronzen medaille wist te veroveren.

Roel heeft een onvergetelijke verjaardag gehad. Je verjaardag vieren in Zuid-Korea en dan ook nog aanwezig zijn bij de Olympische Spelen en de Nederlanders een Gouden en Zilveren Medaille zien winnen dat kunnen slechts weinig mensen zeggen.

Ps. Ons Olympisch programma voor morgen is nog niet 100% zeker. De weersvoorspelling voor de slalom zijn niet gunstig. De 1ste run slaan wij over om beter te kunnen anticiperen op een eventuele afgelasting. In de avond gaan wij eerst naar Medal Plaza en daarna gaan wij kijken bij de Biathlon. Mocht de slalom afgelast worden dan kunnen wij als het goed is ons geld terugvorderen.

• 13 Februari 2018 - 17:31

Mariëtte:

Klinkt leuk mannen. Wat een gave reis. We hebben jullie inmiddels gespot op tv. Nog een fijne verjaardag Roel !

• 13 Februari 2018 - 18:45

Alphons:

Hoi! Gaaf om te lezen! De wijk waar jullie verblijven is wel een beetje toepasselijk:). Roel, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik heb jullie alleen gemist op tv, ben wel elke keer aan het zoeken. Fijne reis nog!!

• 13 Februari 2018 - 18:49

Hans Muskens:

Het wordt een heel boekwerk, dit reisverslag. Leuk om te lezen. Overigens een accuboormachine vind ik een prima souvenir. Groetjes!

• 13 Februari 2018 - 21:12

Anita:

Hallo mannen,
    Roel nog gefeliciteerd met je verjaardag. Jullie hebben al veel mooie momenten meegemaakt en veel gezien. Ik zal nog eens wat tv terug kijken of ik jullie ook kan spotten.Nog heel veel plezier daar . Groetjes Roy ook voor Roel.

• 14 Februari 2018 - 11:15

Monique:

Wat een gave dag hebben jullie weer gehad jongens! Leuk om elke dag jullie reisverslag te lezen.